Wpisy oznaczone tagiem ciało

20
Kwi

Zadbane ciało W dzisiejszych czasach dbanie o ciało stało się wręcz wymogiem i pewnego rodzaju obsesją. Nigdy też przedtem pielęgnowanie ciała nie było tak proste. A to za sprawą rozmaitych kosmetyków, których całe mnóstwo możemy kupić w każdej drogerii. Podobnie jak w przypadku poszczególnych części ciała najistotniejsze jest nawilżanie, również w przypadku całego ciała obowiązuje ta zasada. Codzienną pielęgnację ciała zaczynamy od jego mycia, najlepiej żelami i mydłami w płynie, które są mnie drażniące niż mydło w kostce i nie wysuszają tak bardzo skóry. Kąpiele i prysznice nie powinny być zbyt długie, bo to również zbytnio wysusza skórę. Wskazane jest za to kierowanie na różne części ciała (piersi, uda, pośladki) strumieni wody, naprzemiennie ciepłej i zimnej. Poprawia to krążenie i pomaga w utrzymaniu jędrności skóry. Podobny skutek odnoszą masaże – czy to za pomocą specjalnych rękawic, czy też specjalistyczne w gabinetach kosmetycznych, czy domowe wykonywane np. przez partnera. Żeby ciało było gładkie używajmy peelingów, które pomogą usunąć stary naskórek. Tak oczyszczona skóra może być nawilżona za pomocą balsamu. Dzięki temu zachowamy jej jędrność, gładkość i młodość. I pamiętajmy, że zbyt duża ilość promieni słonecznych, zbyt długie kąpiele i brak dodatkowego nawilżania, to podstawowe grzechy wobec naszego ciała.

29
Mar

Jak dbać o sylwetkę Każda kobieta (ale i mężczyźni) marzy o pięknej sylwetce i zdrowym, jędrnym ciele. Wbrew pozorom osiągnięcie tego celu nie jest aż tak trudne, aczkolwiek wymaga nieco wysiłku, a przede wszystkim regularności i ciągłości. Żeby uzyskać piękną sylwetkę, pozbawioną nadwyżki kilogramów, nie ma innej drogi jak ruch. Żadna dieta cud nie jest w tym względzie tak skuteczna, jak ćwiczenia fizyczne i żadna też nie zapewnia tak długofalowych efektów. Dlatego dbanie o wagę należy oprzeć na mocnym fundamencie ćwiczeń. Aktywność fizyczną dobieramy w zależności od celu jaki chcemy osiągnąć. Jeśli zależy nam na wyrzeźbieniu ciała i powiększeniu tkanki mięśniowej, najlepsze będą ćwiczenia siłowe. Jeśli jednak przede wszystkim chcemy zrzucić zbędne kilogramy siłownia nie jest wskazana. W takim przypadku lepiej zafundować sobie ćwiczenia wytrzymałościowe, jak np. bieganie, pływanie, czy rower. Mimo, że samo ograniczenie kalorii nie da nam trwałego efektu pięknej sylwetki, niemniej zdrowa dieta jest kolejnym warunkiem do tego celu. Dieta powinna być urozmaicona, zawierać dużo warzyw (ale i owoców), powinna składać się z kilku mniejszych posiłków zamiast trzech dużych i powinna uwzględniać duże ilości płynów. Dodatkowo, kiedy się odchudzamy ograniczajmy spożywanie tłuszczów i węglowodanów.